Teemu Närvä: Vaasa Game Days

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Vaasan yliopistopalveluiden myyntipäällikkö Teemu Närvä esittelee Vaasa Game Days ‑tapahtumaa. Esitys on osa Lahden ja Vaasan alueellisten kehittämiskirjastojen yhdessä järjestämää ”Kirjasto pelin ja leikin näyttämönä” -koulutuspäivää, joka toteutettiin Teamsissa 10.10.2024. Esityksen jälkeen päivän vetäjät Anneli Haapaharju ja Kai Lehtinen Vaasan AKE-kirjastosta käyvät Närvän kanssa läpi chatissä tulleita kysymyksiä ja kommentteja.

Lahden ja Vaasan alueellisten kehittämiskirjastojen yhteisessä koko päivän Teams-webinaarissa pohdittiin pelin ja leikin paikkaa kirjaston palveluissa ja kirjastotilassa. Yleisten kirjastojen lakisääteisiin tehtäviin kuuluu mm. tarjota pääsy aineistoihin ja kulttuurisisältöihin, ylläpitää monipuolista ja uudistuvaa kokoelmaa sekä tarjota tiloja harrastamiseen. Näitä tehtäviä toteuttamalla edistämme kuntalaisten yhdenvertaisia mahdollisuuksia sivistykseen ja kulttuuriin, monilukutaitoon ja elinikäiseen oppimiseen. Miten nämä tehtävät ja tavoitteet liittyvät peleihin ja leikkiin ja mitä mahdollisuuksia pelillisyys ja leikillisyys tarjoavat kirjastoille?

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Koulutuspäivän kaikki esitykset
Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä