Kirsi Paltto: Missä olet, Elle?

Kirjailija ja opettaja Kirsi Paltto kertoo teoksistaan sekä työstään kustantamon parissa. “Missä olet, Elle?” on osa ”Lohkat! Luemme! Saamenkielinen lasten- ja nuortenkirjallisuus” -seminaaria, joka järjestettiin Pohjoismaisessa kulttuuripisteessä 20.9.2024.

Missä olet, Elle?
Kirja Jovnnasta, joka ei pääse rumpukurssille ystäviensä kanssa. Hän menee pettyneenä viereisen autiotalon yläkertaan rummuttamaan vimmatusti kaikkea mitä eteen tulee. Äkkiä tapahtuu jotain, mikä tekee Jovnnan elämästä jännittävää – lähes käsittämättömällä tavalla.
Tenojokilaaksosta kotoisin olevan Kirsi Máret Palton esikoisromaani ystävyydestä ja omien voimien tunnistamisesta. (Lähde: Kieletär Inari)

IBBY Finlandin vuosittain järjestettävän seminaarin teemana on vuonna 2024 saamelainen lasten- ja nuortenkirjallisuus. Seminaarissa kuultiin saamelaisen kirjallisuuden parissa työskenteleviä asiantuntijoita ja toimijoita. Seminaari on suunnattu kaikille lasten- ja nuortenkirjallisuusalan ja kasvatuksen ammattilaisille, lasten- ja nuortenkirjallisuudesta kiinnostuneille sekä lapsiperheiden vanhemmille. Seminaarissa jaettiin myös Anni Swan -palkinto.

Tapahtuman järjesti IBBY Finland ry:n kanssa yhteistyössä Pohjoismainen kulttuuripiste, Suomen tietokirjailijat ry, Taiteen edistämiskeskus (Taike) ja Kirjastokaista.

Lohkat! Luemme! -seminaarin kaikki esitykset
IBBY Finlandin kotisivut

IBBYn aiempien vuosien seminaarien esitykset:
Mielen kielellä -seminaarin kaikki esitykset (2023)
Kirja mielessä -seminaari (2022)
Lastenkirjan monet kielet -seminaari (2021)
Lasten ja nuorten tietokirjat lukuilon edistäjänä -seminaari (2020)

Stream: Mikko Helander ja Joonas Nevalainen
Tuotanto: Kirjastokaista, 2024