Live-streamtallenne palvelumuotoilukoulutuksesta, jossa osastonjohtaja Kari Lämsä Helsingin kaupunginkirjaston Kirjasto 10:stä piti esityksen ”Asiantuntijasta asiakkaantuntijaksi”.
Millainen on elämyksellinen asiakaskokemus?, kysyi 16.2.2017 Varsinais-Suomen maakuntakirjaston järjestämän koulutuspäivän otsikko. Palvelumuotoilu on palveluiden käyttäjälähtöistä kehittämistä muotoilun menetelmiä hyödyntäen. Palvelumuotoilussa kiinnitetään huomiota asioihin, joiden kautta asiakas palvelua kokee, aistii ja näkee. Koulutuksessa Marjo Kamila kertoi asiakaskokemuksen ja palvelun yhteydestä kirjastossa ja kertoi, miten visuaalisilla keinoilla voidaan luoda parempi palvelukokemus. Kuulimme myös, miten palvelumuotoilu on otettu huomioon Helsingin keskustakirjasto Oodin suunnittelussa. Päivän päätteeksi saimme kuulla käytännön kokemuksia palvelumuotoilusta Kemiönsaaren kirjastosta.
Koulutuspäivä järjestettiin Turun pääkirjastossa, ja tiaisuuden juontajana toimi informaatikko Anne Heino Turun kaupunginkirjastosta.
Lisätietoja:
Kirjasto 10 Helmet.fi:ssä
Kuvamiksaus: Mikko Helander
Kuvaus: Panu Somerma
Grafiikat: Mikko Helander
Tuottaja: Riitta Taarasti
Tuotanto: Kirjastokaista – Kirjastot.fi, 2017
Tagit
Voit vapaasti jakaa, upottaa ja näyttää Kirjastokaistan ohjelmia. Ohjelmia saa käyttää Creative Commons -lisenssillä CC BY-NC-SA.